Gå til hovedindhold

Nyt job: Brænder du for data management?

Nu har du mulighede for at blive akademisk medarbejder i DeiC data management.
Af
08/12/2021 10:12
Billede
Projekter
Foto: Colourbox.

Hvis du interesserer dig for forskning, forskningsdata, forskningsfinansiering og datasikkerhed, og du har lyst til at indgå i koordineringen af en strategisk forandringsproces på tværs af forskningsinstitutioner, så læs endelig videre.

I forbindelse med implementeringen af National strategi for data management baseret på FAIR-principper har Uddannelses- og Forskningsstyrelsen nedsat en følgegruppe, der skal koordinere på tværs af institutionerne og rapportere tilbage til styrelsen.

Følgegruppen er ved at oprette fem arbejdsgrupper med et antal repræsentanter fra universiteter, sektorforskning, DeiC samt øvrige interessenter. Vi søger en akademisk medarbejder, som får sekretariatsbetjening af disse fem arbejdsgrupper som sin primære arbejdsopgave.

Ud over den primære opgave med sekretariatsbetjening vil du i mindre omfang komme til at indgå i kommunikationsopgaver for DeiC sekretariatet samt indgå i arbejdet med at planlægge og gennemføre den årlige DeiC Konference.

Det vi defor leder efter, er en akademiker med flair for bredt samarbejde og kommunikation. En ny medarbejder, der:

  • Har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau.
  • Har kendskab til og interesse for forskning og forskningsmiljøer.
  • Arbejder godt sammen med mange mennesker med forskellige baggrunde.
  • Behersker skriftligt dansk og engelsk og kommunikerer effektivt både skriftligt og mundtligt.
  • Arbejder selvstændigt, og i samarbejde med arbejdsgruppernes ledere sørger for mødeplanlægning, referater mm.
  • Ud fra arbejdet i arbejdsgrupperne kan bidrage aktivt til rapportskrivning og planlægning.
  • Har lyst til at indgå i data management-gruppens processer i øvrigt.

Du kan læse mere om stillingen og dens indhold her: Akademisk medarbejder til DeiC Data management

Deadline for ansøgning er den 7. januar 2022 og vi glæder os meget til at læse din ansøgning.