Gå til hovedindhold

Hurtigstart

Oprettelse og opstart

Nedenstående eksempler tager udgangspunkt i evalueringsinstans ved DeiC og landingssiden hertil: deic.zoom.us

Udskift URL til DeiCs landingsside med URL til landingssiden for din hjemmeorganisation: Zoom brugerorganisationer

Opret møderum og administrer konto via WAYF

  1. Opret konto og dit personlige møderum ved at tilgå deic.zoom.us/signin (WAYF/SSO)
  2. Vælg hjemmeorganisation og benyt login-detaljer fra hjemmeorganisation
  3. Installér Zoom, hvis ikke allerede installeret på maskine
  4. Efterfølgende åbner administrationbrugerflade
  5. Vælg My Profile > Personal Meeting ID > Edit > vælg Use Personal Meeting ID for instant meetings
  6. Vælg Meetings > Personal Meeting Room > Edit this meeting / Copy Invitation / send invitation via email / Start Meeting
  7. For oprettelse af nyt møderum vælg: My Meetings > Upcoming Meetings > Schedule a new Meeting > evt. vælg Recurring Meeting > Recurrence: No fixed time

Alternativt, opret, håndter og åbn dine møder via Zoom-klientsoftware på din maskine

Åbn "her-og-nu-møde" via WAYF/SSO

  1. Tilgå https://deic.zoom.us/start/videomeeting (WAYF/SSO)
  2. Vælg hjemmeorganisation og benyt login-detaljer fra hjemmeorganisation
  3. Installér Zoom, hvis ikke allerede installeret på maskine
  4. Efterfølgende åbner møderummet automatisk
  5. Send invitationer ud via menupunktet "Invite"

Alternativt, opret, håndter og åbn dine møder via Zoom-klientsoftware på din maskine

Tilgå andres møderum

  1. Tilgå deic.zoom.us/join
  2. Angiv møderum-ID (indhentet fra mødeleder) > klik Join

Del din skærm i andres møderum 

  1. Tilgå deic.zoom.us/share
  2. Angiv møderum-ID (indhentet fra mødeleder) > klik Share

Opret konto og møderum uden WAYF/SSO

  1. Bestil konto hos DeiC via videokonf@deic.dk
  2. Log på via zoom.us/signin
  3. Vælg My Profile > Personal Meeting ID > Edit > vælg Use Personal Meeting ID for instant meetings
  4. Vælg Meetings > Personal Meeting Room > Edit this meeting / Copy Invitation / send invitation via email / Start Meeting
  5. For oprettelse af nyt møderum vælg: My Meetings > Upcoming Meetings > Schedule a new Meeting > evt. vælg Recurring Meeting > Recurrence: No fixed time
  6. Efterfølgende, start møde via zoom.us/start/videomeeting

Alternativt, opret, håndter og åbn dine møder via Zoom-klientsoftware på din maskine

Yderligere vejledning

Revideret
26 sep 2022